Hur?

Jag bestämt vissa saker som jag tror kommer få mig på rätt väg:

  • Lunch på skolan. Jag ska ha praktik på en skola med kommunens bästa skolmat. Jag tänker stor del sallad, mycket protein och mindre kolhyrater.
  • Äta mindre portioner. Försöka äta långsamt och känna efter när jag blir mätt.
  • Absolut inget socker. Inga kakor, popcorn, chips bullar, tårtor, läsk eller glass!
  • Mellanmål. Jag kommer så mycket längre med lite mellanmål i magen.
  • Anna och Sofias poängjakt. Lagom fjantig men motiverande grej ihop med en kompis. Vi får träningspoäng och inget-godis-poäng.
Om jag klarar mina riktlinjer under oktober så får jag köpa mig en ny köpjacka eller löpväst.
(Jag vet att det låter som rätt enkla saker men för mig kan det betyda väldigt mycket att styra upp just dom här sakerna och inte slarva. Jag känner min kropp och mig själv och vet vad som gäller.)
Kommentera

