Det är hjärnan som styr kroppen

Jag har precis sett en fantastiskt cool dokumentär om dubbla OS-medaljören James Cracknell som bestämde sig för att springa världen tuffaste lopp, Marathon de Sables. 250 km öken där du bär med dig allt du behöver för de 6 dagsetapperna. Han hade som mål att totalt komma in som 50 bästa. Killen är tydligen helt fenomenal på att pressa sin kropp till total utmattning så utan att ha löptränat tillräckligt på grund av en höftskada, aldrig sprungit i den värmen och vara en ”stor löpare” placerade han sig som 12 totalt, bästa britt ever!

Det fick mig verkligen att inse att så mycket av våra prestationer är sitter i vårt huvud. Att bara bestämma sig och att inte vika ner sig är en enorm styrka. Jag gör det bättre med andra. Tar i, kämpar och trycker lite till. Varför klarar jag det inte när jag är själv? Varför viker jag ner mig då så fort det börjar bli jobbigt och blir en mystränare?

It’s all in my head, och jag måste bli bättre på det!

Kommentera

