Mål 100 grymma dagar

Jag har satt ihop en del mål inför kommande 100 dagar. Jag har delat upp dom i både rörlighet, styrka, spänst och uthållighet. Jag väljer att inte sätta ett kroppsligt mål (tex att gå ner i vikt, tajta till eller liknande) då jag tror att det skadar mig mer än att göra nytta. Men jag tror att kroppen kommer följa med om jag sköter träning och kost.

100 dagar är rätt länge men samtidigt rätt kort. Jag har försökt hålla mig till SMART när jag sätter målen, alltså Specifika, Mätbara, Attraktiva, Relevanta och Tidsbestämda. De flesta mål är därför siffror för jag är en riktig siffer-junkie som älskar allt som har med siffror att göra!

  • Ökad rörlighet
    –       att nå med händerna under foten
  • Ökad styrka
    –       Marklyft 95 kg
    –       Knäböj 88,5
    –       Dips 10 st
    –       Chins 5 st
    –       KBswing (14 kg 2 min) 80 st
    –       Armhävningar mellan box 20 st på tå
    –       Bänkpress (?) 
  • Ökad spänst
    –       Boxhopp (?) 
  • Ökad kondition
    –       500 m rodd 110 sek
    –       5 km löpning (?)
Vissa är satta frågetecken bakom och då är dom inte testade eller så är jag osäker på om de ska vara med överhuvudtaget. När det gäller siffrorna är de ungefär satta på 10% över mitt max just nu (japp, allt är testat) och de är väl kanske en relevant utvecklingskurva på 15 veckor. Den som lever får se! 
Kommentera

