Antingen gillar du marklyft eller så har du fel

Jag och H har gjort en träningsplan för kommande 15 veckor (100 dagar). 15 veckor är delade i 5-veckors perioder med olika fokusområden. 5 veckor är uppdelade tunga och lätta veckor och varje vecka uppdelad i 5 pass. Passen är uppdelade efter superpass, styrka+, rörlighet och uthållighet. Är du med?
Marklyft

Okej, ett superpass då.. det är superjobbigt! Knäböj, marklyft, chins och massa annat jobbigt ihopklämt till en go blandning. Under första perioden är det alltså ett sånt pass per vecka.

Styrka+ är som en plusmeny på McDonalds. Extra allt. Kortare funktionella pass som avslutas med antingen rörlighet eller uthållighet. Ett pass kan till exempel vara TRX-fokuserat och avslutas med intervaller på crosstrainern. 2 såna pass per vecka, ett uthållighet och ett rörlighet, denna period.

Sen kommer vi till rena rörlighets- eller uthållighetspass. Jag är stel som ett kylskåp, utan att överdriva! Så det är välbehövlig stretching och yoga för min kropp. Ett av varje per vecka.

yoga

5 pass, 5 veckor. Sen tar vi nya tag.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s