Långfredag

Idag blev det både gym och spinning. Började förmiddagen med ett väldigt oplanerat gympass där känslan fick bestämma. Det blev en salig blandning av step up, utfall, chins, bröstpress och plankor. Direkt efter hoppade jag in på ett spinningpass vilket jag innan bävat för men som när det var slut faktiskt var rätt skoj och riktigt jobbigt.

Jag lider av en fantastisk rädsla av att göra nya saker och att göra bort mig så spinningpasset var dagens bedrift. Du tänker säkert ”hur kan man göra bort sig på ett spinningpass?” men i mina fantasier går det. Tänk om jag gör helt fel teknik? Tänk om jag är svag? Tänk om jag svettas för mycket och alla tycker jag är konstig?
Det gick bra idag, tror jag! Oftast är rädslan som värst innan och jag vill gärna hitta på en dålig bortförklaring för att slippa. Men när jag väl är där inser jag att det här går ju faktiskt rätt okej! En god vän sa till mig härrom veckan att ” om du redan kan allt så behöver du ju inte gå dit!” och det försöker jag ta med mig. Allt går att lära sig och övning ger färdighet.
Nu ska jag öva på att laga mat och dricka ett glas vin.

Kommentera

