Supertorsdag

Igår var det äntligen dags för träning igen. Måste bara nämna att kroppen har mått oväntat bra av så mycket stillasittande som det blir när man är sjuk. Innan har jag alltid känt av min inpingement i axlarna även under en filmkväll. Äntligen tror jag att axlarna börjar bli bättre! Tack ny bäddmadrass och mer varierad träning.

Igår körde jag och H morgonpass innan jag skulle åka och jobba. Jag gillar faktiskt morgonpass, även om jag inte är mest morgonpigg i stan så är det skönt att ha träningen gjord och att känna träningsvärken komma smygande framåt kvällen. Dock kräver det lite mer planering av dubbla frukostar och packning. Innan igår åt jag ett äpple och en kopp kaffe och efter tog jag fil med bär. Hur äter du vid morgonträningen?

Till själva passet då. Det var en orgie i superset, like it! Jag började med raka marklyft med rumpan mot vägg+lårcurl i TRX. Sen blev det boxhopp (83 coola cm!!) +enbensböj i TRX. Rodd+back flies, båda i TRX och slutligen lite magövningar. Körde bland annat kroppsågen med fötterna i TRX, sjukt att en sån liten rörelse kan vara så jobbig!

Idag vaknar jag med träningsvärk och överväger att köra spinningpass vid lunch.

Kommentera

