Frukost eller efterrätt?

Jag har fått en ny favoritfrukost inspirerad av Sara Tilling som just nu kör 30 dagars paleo. Igår härmade jag hennes frukost och gillade det så bra att jag gjorde om det imorse igen.  Låt mig presentera varma äppleskivor med valnötter och kokosflingor.

Igår gjorde jag med kanel och idag gjorde jag med vaniljpulver. Lika gott båda två!

Ett äpple skivas och steks med valfri krydda. Jag har valt att steka i kokosolja men det går lika bra med smör. Det tar cirka 5 minuter och mot slutet smular jag ner en näve valnötter och lite kokosflingor som får steka med det sista.
Till min äpplefrukost serverade jag två ägg och en kopp kaffe.

Kommentera

