Smoothies

Jag älskar smoothies. Så smidigt och så proppat med godsaker. Jag provat och blandar i avokado, bladspenat eller ägg. Ofta blir det väldigt smaskigt. Sen jag bestämde mig för att dra ner på mejeriprodukter kom också problemet om vad jag ska blanda i för vätska. Tidigare har jag ofta tagit yoghurt men det går ju inte nu. Jag läste om mandelmjölk och tänkte att det kanske kan vara nåt. Men blötlägga i 5 h? Och sen sila av? Nej, det hade jag ju inte tid med när suget var som störst. Jag tog helt sonika en näve mandel och nån deciliter vatten och mixade runt. Det blev en ganska grynig blandning. Jag skickade ner en banan, bladspenat och vaniljpulver också. Det blev okej men inte bra. Jag får prova vidare med nya vätskor.

Har jag några hard core paleo som läser så får ni gärna tipsa om vad ni har i era smoothies. Jag vet att kokosmjölk är poppis men det känns lite meckigt att öppna en burk för lilla mig? Kan jag spara om jag bara vill använda halva burken?

4 reaktioner på ”Smoothies

      1. Fettet samlas överst naturligt. Vill man kan man ta bara fettet och vispa det så blir det bra substitut för gräddde. När man rör runt i kokosmjölken så hinner den inte skikta sig i kylen. Jag varierar vilken sort jag köper, men alltid i konservburk av någon anledning.

Kommentera

