Provdockor

Igår cirkulerade två bilder runt mig via olika sociala forum. Jag ber om ursäkt för att dom är en print screen från telefonen men ni kommer nog förstå iallafall.

20120410-085942.jpg
Det här är tydligen den omtalade standardprovdockan som vissa butiker just nu kritiseras för. Dockan har de perfekta (?) måtten 87-61-87.

20120410-090300.jpg
Andra butikskedjor har börjat med mer ”normala” dockor och jag hörde att exempelvis Nike börjat med vältränade dockor till sina träningskläder.

Bilderna igår hade flera kommentarer både för och emot men för mig känns detta givet. Jag ser inte ut som den första provdockan och även om jag inte tar åt mig så gillar jag tanken på att klädindustrin tar något steg ifrån size 0.

En reaktion på ”Provdockor

  1. Har inte sett de där bilderna förut, intressant! Jag håller med dig om att det är bra att klädindustrin/butiker tar ett steg ifrån size zero-idealet.

Kommentera

