Den hemliga kocken

Jag tänkte tipsa om boken som fick mig att inse vad vår mat innehåller. Jag har alltid varit medveten men efter att ha läst denna boken blivit ännu mer klok.

Ett av mina förhållningssätt är att jag ska förstå innehållsförteckningen. Om den innehåller e-nummer eller konstiga ord så köper jag hellre nåt annat. Ett annan bra grej att veta är att billiga matvaror oftast är ”renare” än dyrt. Exempelvis är Philadelphiaost (originalet) en rätt skitig historia medans Eldorado är ren. Små saker som kan vara till hjälp i mataffären.

20120411-100034.jpg

Kommentera

