Att välja annorlunda

Ännu har jag inte kommit över tröskeln att säga att ”jag väljer annorlunda” när det bjuds på mat jag inte vill ha. Istället tar jag till ”jag är inte sugen” eller liknande. Flera av mina vänner äter liknande så där är det inte så svårt. Men på jobbet eller på en fika känns det som att jag måste förklara mig. Det är svårt på jobbet eftersom jag äter pedagogiskt med barnen varje dag. Men denna vecka tycker jag faktiskt att det har gått bra för min egen del. Jag har ätit en frukt tillsammans med barnen (serveras till mellanmålet) och sen tagit en näve mandel när jag kommit ner till vårt kök igen.

Paleon då? Jo jag klarar faktiskt den bra också. Det känns som jag tänker mer på vad jag stoppar i mig och mängden jag äter. Magen känns också okej och jag håller mig mätt länge. Visst sker det snedsteg men överlag känns det bra.

Frukostsmoothien ligger i magen och nu ska jag städa lite innan det blir trädgårdsarbete i eftermiddag. Ska tydligen gräva ner en svartvinbärskvist åt bästa träningskompisen. Som tack bjuder hon på lunch, helt okej deal!

Kommentera

