American pancakes

Jag läste om american pancakes paleo-style och kände att det kunde bli en fin söndags-lyx-frukost.

Pancakes paleo
– 1 dl havregryn
– 1 tsk bakpulver, kanel och kardemumma
– 1 banan
– 1 msk av kokosolja, honung och citron
– 1 ägg

Mixa havregrynen med mixerstav så det blir som mjöl. Tillsätt bakpulver, kanel och kardemumma. Mosa en banan vid sidan av. Blanda i kokosolja, honung och citron. Vispa i ett ägg i bananblandningen. Blanda samman mjölblandningen med bananblandningen men rör så lite som möjligt för fluffiga pannkakor. Låt smeten vila en stund och stek sen goda plättar.

Jag serverade mina med ett berg av blåbär, mango och kiwi samt lite ringlad honung över. Mums!

2 reaktioner på ”American pancakes

    1. Ingen aning eftersom jag inte räknar kalorier men om du räknar kan du väl meddela hur det står till. Jag skulle höfta på 300 kalorier för receptet. Receptet ger tre stora plättar och jag har ätit det som en portion.

Kommentera

