Ekobutiken

Idag blev en riktigt slapp dag. Jag gick på äventyr i Jönköping för att leta efter bra jordnötssmör och cacao nibs. Hittade båda (och massa annat spännande) hos Bikupan. Bikupan är en butik som bara säljer eko. Alltifrån schampo till mjöl till fotbollar. Framförallt är det en matbutik men det går att hitta mycket spännande där. Jag köpte en del där för och har lite glömt bort butiken.

Idag hittade jag kung markattas jordnötssmör men bara jordnötter i och cacao nibs. Ska bli spännande att testa de båda.

Under mina äventyr hittade jag både kokosmjöl och mandelmjöl. Ska googla och se vad man kan göra för kul med det innan jag köper.

Kommentera

