Kalcium

Min mamma blev orolig över mitt kalciumintag när jag berättade om mina kosttankar. Eftersom att jag vet att mamma läser bloggen så kan jag nu lugna dig! Gröna blad, valnötter och ost går också bra. 2 skivor ost per dag eller en 1/4dels grönt på talriken (broccoli, spenat eller nässlor) räcker.

Omelett med spenat och paprika. Paprikan innehåller mer c-vitamin är en apelsin och c-vitamin främjar järnupptaget från spenaten. Bra kombo! Ägg innehåller också mycket bra, ett riktigt litet kraftpaket. Kombinerat med lite solljus och en laxlunch känns det som gårdagen blev bra matmässigt trots halv krasslig kropp.

En reaktion på ”Kalcium

Kommentera

