Majspasta

Idag blev jag hembjuden till finaste träningskompisen på middag efter träningen. Det tyckte  jag var en bra idé, först träning sen mat. När H sa att vi skulle äta pasta kände jag mig lite tveksam eftersom jag försöker undvika gluten men tänkte att jag kan i alla fall äta litegrann. Desto gladare blev jag när hon sa att det var majspasta, alltså pasta utan gluten. Jag vet inte än hur paleo majs är men tänker att det i alla fall är bättre än ”vanlig pasta” eftersom det inte är något gluten i denna pastan.

Hur smakade det då? Jo det var helt okej, jag kände ingen större skillnad, det kanske blev lite stabbigt och en annan smak men ibland vill man kanske ha hela paketet med köttfärssås och spagetti istället för med sallad och då är detta ett jättebra alternativ. 

En reaktion på ”Majspasta

Kommentera

