Morgonträning

Just nu är jag på väg till gymmet för lite morgonträning innan jobbet. Jag tycker det är väldigt skönt att ha det gjort innan jag tar tag i resten av dagen och känslan av träningsvärk som kommer sig krypande redan på eftermiddagen är underbar. Dock kräver det lite planering att kliva upp, äta lätt och åka direkt till gymmet. Oftast äter jag lite lätt innan (frukt+kaffe kanske) och lite mer efter (ägg, smoothies eller liknande). Det kräver lite att allt är klart innan och att det nästan bara är att slita åt sig på morgonen.

Även kläderna kräver lite packning. Jag går upp, tar på mig träningskläder och tar med jobbkläderna för att byta om efter träningen. Innan jag la mig igår plockade jag fram allt och packade väskan. Jag vill inte missa något så duschgrejer, underkläder och liknande packas också dagen innan. Värsta känslan är att stressad packa allt på morgonen.

Träningskläder, mindre handduk, hygienartiklar och kläder till jobbet.

Kommentera

