Mejeriprodukters vara eller icke vara

Jag trivs bra med paleo-tänket även om det enligt mig också liknar flera andra ”modedieter” där det inte ska ätas så mycket kolhydrater och bra kvalitet på varorna. Anyway så gillar jag konceptet och märker att kroppen fungerar bra på det. Jag saknar inte alls pasta, bröd och liknande även om jag någon gång har fuskat (oftast på jobbet då det är svårt att äta något annat). Däremot funderar jag på att börja äta lite mejeriprodukter igen. Till exempel keso och turkisk yoghurt. Ibland har jag varit sugen på det till lite frukt och nötter, eller som mellanmål (snabbt och smidigt). Jag tänker börja introducera lite sånt för att se vad kroppen tycker om det.

Paleomiddag är inte så svårt. Överst är kycklingfilé stoppad med kryddor som bästa P kom på häromdagen. Underst är halloumisallad med sparris.

Kommentera

