It´s all in my head

Igår på träningen så boxhoppade jag och bästa träningskompisen 90 cm. Sist jag gjorde det så slog jag i knät i boxen så inför denna omgången vågade jag inte alls. Tillsist la vi två viktskivor under fötterna och det gjorde stor skillnad. Tänk att 3 cm kan göra så mycket i huvudet. Det gick bra ända till det att jag slog i tån i ett hopp som inte var tillräckligt högt. Det gjorde absolut inte alls ont men det satte griller i huvudet och hjärnspökena var tillbaka. Jag gick ner till den lägre lådan, gjorde ett par perfekta och lätta hopp och sen la jag en steplåda på den för att få lite mer höjd. Så lite sätter stopp för så mycket! Det stämmer verkligen att det bara sitter i huvudet för jag vet att jag får till hoppen så fort inte hjärnspökena är på plats. Övning ger färdighet!

Kommentera

