I love TRX

Varför fyller jag inte år nu? Eller varför är det inte snart jul? I så fall hade jag önskat mig ett TRX-band. Det är den underbaraste känslan som finns att träna. Lägg då till att träna utomhus. I solen. I våren. Jag tror du fattar. I´m in love!!

Idag begav vi oss till utegymmet för ett pass. Underbara träningskompisen hade med 2 TRX-band som vi slängde upp och gjorde en serie övningar i. Det blev en hel del superset och tunga 3×10 repetitioner. Vi körde rodd+knäböj, hipdrop+lårcurl, back flies+triceps och slutligen matrix+sågen. Älskar och hatar sågen. Så fjantligt liten övning som tar så att det bara svider i magen. Jag ska filma någon dag.

Rodd i TRX. Ett nytt TRX-band kostar ca 1600 kr, mycket pengar! Ett band från Blocket kostar ca 600 kr, lagom pengar. Vågar jag handla från Blocket? Tänk om jag blir blåst? ha-begäret är stort och motivationen hög. Tänk att slänga upp banden i ett träd, på en veranda eller i skärgården. Våga vägra (inne)gym i sommar!

En reaktion på ”I love TRX

Kommentera

