Vågen eller måttbandet

Igår fick jag frågan hur mycket jag har gått ner i vikt. Ingenting svarade jag. Vännen kontrade med att se förvånad ut. Jag fick förklara och berättade att det inte skett någonting på vågen men ca 7 cm runt midjan enligt måttbandet. Det jag vill säga att vågen inte alltid talar hela sanningen. Även jag har tittat mer på vågen och vill att vikten ska sjunka men jag har börjat förstå att vikten är inte allt. Och även jag blir hemmablind kring min egen kropp och inte tror att det har hänt någonting. Siffror på ett måttband är konkret, det är ett bra sätt på att se skillnad på hur kroppen förändras. Ett annat bra sätt är före- och efterbilder. Det blir sjukt konkret (ser jag verkligen ut så?!!) och ett bra sätt att se hur det var innan. Välj själv hur du väljer att dokumentera dina framgångar men stirra dig inte blind på vågen!

Kommentera

