Mormor Magdas glass

På Piren i Jönköping hänger folk gärna under sommarmånaderna, både på uteserveringar och med en glass i handen. Nu kommer jag också hänga där med en glass i handen sen jag hittade Mormor Magdas glassbod.

Mormor Magda är ett företag från Taberg som säljer därproducerad glass utan tillsatser. Me like! Efter att ha surfat lite på deras hemsida konstaterar jag att det här är bra grejer. Därproducerat eftersom varje ingrediens i glassen har ett tydligt ursprung nära producenten men där men inte sagt att det är nära konsumenten. Förstår du skillnaden? Om Angela, som startat glassföretaget, vill sälja sin glass i Stockholm så är det ju inte närproducerat… Däremot är företaget tydlig med sina råvarors ursprung och de kommer (oftast) nära ifrån fabriken i Taberg.

Nu är det ju ingen hemlighet att jag gillar äkta varor. Och därför blev jag lite kär i Mormor Magdas glass. Glassen är fri från tillsatser och OTROLIGT god. De hade roliga smaker och spännande kombinationer. Det kommer absolut bli mer av denna glass i sommar och härnäst vill jag prova denna :

  • Salta Karamell – Karameliserad Kolaglass med havssalt – Mjölk och grädde från Hjo, ägg från Lalleryd, socker från svenska sockerbetor, havssalt, vanilj från Madagaskar
Hur gott låter inte det?!
Kommentera

