En träningskompis

För mig är det viktigt! Det kanske är mindre viktigt för dig? Alla går vi igång på olika saker. Jag går igång på tävlingsmomentet och där matchar bästa träningskompisen mig perfekt. Hon är en underbar blandning av sött och surt och får mig alltid att ta i lite extra (mer så att jag alltid måste tävla och komma upp i hennes nivå). Vi har ruskigt kul när vi kör ihop och har internhumor som få andra. För mig är det viktigt! För mig får det träningen att bli skoj och lustfylld.

I andra situationer vill jag bara vara själv, löpning till exempel. Jag blir stressad av tanken att springa ihop med någon annan och får prestationsångest. Jag kanske svettas för mycket? Jag kanske flåsar? Jag kanske inte orkar?

För mig är det viktigt att jag litar till 100 % på personen och att vi står jämte varandra, inte ett steg före. Det är som ett förhållande, det handlar om att ge och ta. Jag önskar att jag och min kropp vore bättre träningskompisar, att vi skulle kunna ge varandra mer uppskattning. Jag och min kropp ska nog gå i parterapi och jobba ihop oss till det mest sammansvetsade teamet ever!

En reaktion på ”En träningskompis

Kommentera

