Hemgjord crunchy

Jag gillar inte müsli just nu. Jag tycker det är platt… Dåligt ord. Men torrt och tråkigt liksom. Jag vill ha lite tuggmotstånd och inte så mycket havregryn och tillsatt socker. Ibland har jag gjort min egen müsli men ibland har jag bara tagit lite naturella nötter. För någon vecka sen kom jag på att jag kunde göra en sats med rostade nötter och blanda ihop. Jag gillar rostade nötter! Jag kallar det för crunchy eftersom det är det jag vill åt, knaprigheten. Jag  har det på yoghurt och keso exempelvis. Eller på fruktsallad.

Rostade chasewnötter, valnötter och sötmandlar. Jag rostade varje sort i panna men det går säkert lika bra i ugnen. Grovhackade allt och blandade det i en fin burk.  

2 reaktioner på ”Hemgjord crunchy

Kommentera

