Torsdagsträning

Igår mötte jag upp 2 kompisar på gymmet och körde ett pass efter deras huvud. Det blev mycket rena muskelgrupper, fria vikter och ett rätt muskligt pass. Jag blandade in både knäböj och utfall (kompisarna ville inte köra ben) och lite TRX-övningar. Det är där mina pass oftast landar, i den mer funktionella hörnan.
En annan sak jag kom och tänka på igår var hur otjejigt det är att gymma och hur många tjejer är rädda för stora biffiga muskler. Jag vet inte hur ofta jag får höra att de inte vill ha stora muskler utan långa slanka, och inte tar i ordentligt för att de inte vill bli muskliga. Själv fläskade jag på med både PB och tunga lyft igår, svettades som en gris och la mig på soffan med benen i högläge när jag kom hem. Jag tror att stora muskler tar sjukt mycket tid och engagemang att få, tid och energi som jag inte lägger ner på det. Däremot vill jag (precis som tjejerna ovan) ha en fast och vältränad kropp, men jag tror inte att den kommer av att mesa på gymmet. Det är min åsikt!

En reaktion på ”Torsdagsträning

  1. Jag känner igen det där! Jag är ju tvärtom mot de flesta andra tjejer. Jag vill ha mycket muskler och självklart synliga sådana! Men som du säger, det är inte lätt. Det krävs riktigt mycket av en och framförallt tålamod!!!

Kommentera

