Min värld

Jag läser inlägg som det här och det här och funderar kring vad jag visar för er här på bloggen. Rent kort så bloggar jag om sånt som intresserar mig och sånt som jag själv vill läsa om. Bilderna är (självklart?) fixade i valfritt redigeringsprogram för att förmedla det jag vill. Jag väljer att inte visa er mitt stökiga hem, mina nya jeans eller gårdagens popcorn som står kvar på bordet (true story!), mest för att jag inte tror det intresserar er. Jag lever till stor del som jag skriver här på men inte alltid. Ibland får ni läsare veta det och ibland väljer jag att inte berätta om det. Jag väljer också att inte publicera namn och bilder på människor i min närhet på bloggen (om dom inte har gett sin tillåtelse). Det här är mitt val att blogga och för den skull ska inte mina nära och kära bli uthängda på internet.

Jag visar en pytteliten del av mitt liv och vill ha det så. Min blogg handlar om träning och mat, de två saker som intresserar mig mest just nu. Jag tar fina bilder och fixar dom i photoshop för att jag just nu tycker att fotografering är riktigt intressant och att jag själv tycker att snygga bilder tillför mycket till bloggen. Jag tar kanske 100 bilder per dag på olika saker, i olika vinklar och med olika inställningar. På sin höjd kanske ni får se två av dessa, en pytteliten del av min dag.

Få nu inte ångest och känn att du behöver leva upp till de tillsynes perfekta liv som visas på bloggar, tv och facebook. Tro inte att ett rosaskimrande filter ligger över våra liv och gör allt perfekt. Vi är precis som du, skillnaden är att vi gläntar på några dörrar.

Notera både orangea hörlurar och dator i västra hörnet, dom flyttades till nästa bild. 

Kommentera

