Utmaning!

Här kommer min absoluta favoritövning all time, plankan! Den tränar musklerna i vår core, ger oss fin hållning och en stark kropp. Den hjälper oss även hålla in magen så vill du bli smalare är detta övningarnas övning. Den ska göras ofta och mycket, gärna 3 gånger per dag! Det gör absolut inte jag, det gäller att få in det i sin vardag. Jag har lovat mig att under juni få till att planka en gång per dag. Allt där över är pluspoäng.

Hur går det till då?

Här kommer också flera varianter och hur länge du ska stå. Jag försöker stå i 3 lika långa intervaller, just nu är det 40 sekunder på tå 3 gånger med ca 20 sekunders vila emellan. Det tar mindre än 3 minuter av min dag, det förtjänar jag att lägga på min kropp! Perfekt reklampausträning.

Både videon och länkarna är tagna från Lofsan, en riktigt cool och urstark tvåbarnsmamma.

Kommentera

