Kesoplättar

Jag hittade ett recept på internet som jag helt hade glömt bort. Ett tag hade jag en kesoplätts-period. Tur att allt finns kvar på internet. Kesoplättar kan vara det mest flexibla som finns, det är gott med blåbär, äpple+kanel eller till och med skinka eller kallrökt lax. Du väljer själv om du vill ha dom som ett lite sötare mål eller mer middags-likt.

Receptet är till 2 lagom hungriga (inte döhungriga) personer
2ägg
1 liten burk keso
3msk dinkelmjöl
lite salt

Jag gjorde bara till mig själv ikväll och tog en halv burk keso, två ägg och en matsked dinkelmjöl. Det blev 3 rätt stora plättar. Jag blandade i finhackat äpple och stekte i smör. Stek gärna på medeltemperatur så de hinner stelna innan du ska vända (jag är alltid för ivrig!).

5 reaktioner på ”Kesoplättar

  1. Vilken bra jättebra blogg du har Lill-Anna, nu har jag streckläst den och kommer att vara trött på friluftsdagen som min skola har imorg…KRAM från Stor-Anna

Kommentera

