Blodsmak

Ibland kommer livet emellan och stället små stoppklossar i vardagen. Igår var en sån dag… Efter att ha gått igenom det tillräckligt länge i mitt huvud behövde jag träna, träna ordentligt! Endorfiner är som lyckopiller och precis vad jag behövde för att tänka på något annat.

Ordentlig träning innebar Järabacken. För er som inte känner till Jönköping är det stadens slalombacke. Upp och ner tre gånger. Omgång 1 var vi optimistiska och tänkte att vi kunde jogga lite. Påväg ner igen funderade jag över vad blodsmak i munnen beror på. Omgång två gick bättre, vi tog det lugnare. Det småregnade och var perfekt svalt. Omgång 3 gick på järnvilja och benen skakade varje gång vi stannade till. Ordentlig stretching och hemgjorda köttbullar gjorde susen för både min kropp och knopp.

En reaktion på ”Blodsmak

  1. Pannbensträning skulle Göran Kropp kallat det. Populärt bland skidskyttar också. Viljan sitter i skallen.

Kommentera

