Bananglass

Lördagkväll blev en riktig hemmamyskväll. Jag avslutade den med hemgjord bananglass. Varje gång bananerna blir lite bruna och jag vill slänga dom fryser jag in dom i bitar. Ibland använder jag det i smoothies men oftast blir det bananglass. Det är så enkelt som mixad fryst banan med mycket kakao. Inte svårt alls. Igår hade jag i en skvätt kokosmjölk också som stod i kylen. Någon gång har jag haft i frusna hallon. Det blir lika bra varje gång. Så istället för att slänga dina bananer, frys in och använd till god hemgjord glass utan massa skit i. Perfekt lördagsgodis!

7 reaktioner på ”Bananglass

  1. Det låter super gott och jag skulle gärna vilja proa men jag undrar några saker. Ska man skala bananerna innan man lägger dem i frysen? och hur länge ska dom vara där innan man mixar med det andra?

    1. Jag skalar och skivar mina bananer i 2 cm ungefär eller så bryter jag en banan i tre delar, lagom är vad som är lagom för dig. Ofta styckfryser jag dom på en skärbräda för att sedan lägga i påsar, då kan jag ta upp lagom mängd när jag behöver. Jag vet inte vad infrysningstiden är men säkert ett par timmar. Jag fryser när bananerna är dåliga och äter någon annan gång så jag har inte så stor koll på hur lång tid det tar. Pröva dig fram 🙂

Kommentera

