Run Jansson, run!

På träningsfronten har det varit öken senaste tiden. Det har hänt mycket annat och jag har haft lite motivation. Jag behöver en spark i baken och en träningskompis som peppar. Jag är av naturen lat. Därför ska jag ju sätta nya mål över sommaren. På sommaren brukar jag inte vilja gå in och gymma (vem vill det?) utan jag håller mig gärna till löpning. Därför tyckte jag att det var perfekt att anmäla mig till ett millopp i augusti. Dit är det 10  veckor idag.

Ett mål ska vara SMART: Specifikt, mätbart, attraktivt, realistiskt och tidsbestämt. En mil om 10 veckor är både specifikt och tidsbestämt. Det är ett mätbart mål eftersom jag vill komma under 60 minuter och det är att attraktivt mål för mig eftersom det ger mig en anledning att träna under sommaren.

Jag kommer springa 3 gånger i veckan och minst en av de gångerna ska vara mer kuperad. Jag är tacksam  för min lilla sjö precis utanför dörren men det är helt platt i centrala Jönköping så jag behöver lite mera backar. 3 gånger i veckan är realistisk för mig att springa. Så nu vet du var jag kommer att göra i sommar!

2 reaktioner på ”Run Jansson, run!

  1. Det var trevligt att låta A i SMARTa mål stå för attraktivt istället för accepterat som jag sett tidigare. Snacka om att höja positivitetsgraden.

Kommentera

