Indexrunda

Igår kväll åkte vi till Axamo för att springa lite i skogen. Vi hade inte alls gått rätt spår sist vilket gjorde att gårdagens löptur blev rätt överraskande. Jag försökte ligga på och visst sprang jag lite snabbare än vanligt men det går fortfarande i snigelfart. Mer intervaller innebär det. Jag tror också att min teknikträning i mina Merrell pace glove har gjort skillnad, framför allt på steget som inte längre bromsar upp lika mycket. Mer sånt också! Jag mätte min runda igår för att ha något att utgå ifrån i min träning, se vart jag står. Jag vet inte om siffror intresserar er men jag går igång ordentligt på allt sånt, särskilt tid och sträcka. Därför vet jag om att en indexrunda är bra för mig för då kan jag se förbättringar till nästa gång jag springer samma runda. En bra måttstock helt enkelt.

Kommentera

