Bankerydsleden

Igår gav vi oss iväg på en otroligt optimistik strapats där vi skulle cykla till Bankeryd och sedan ta ett varv på vandringsleden Bankerydsleden och sen hem igen… en nätt liten runda på 4,5 mil varav 2,5 mil var leden.

Nu blev det inte riktigt som vi hade tänkte oss. Vi körde kanske en mil av leden vilket för oss var fullt tillräckligt. Att cykla i skogen är skitkul men skitjobbigt. Riktigt skitjobbigt! Övning ger färdighet och med säkerhet bättre kondition och styrka också. Tusen små beslut varje minut och en himla corestyrka och balans. Superkul när du är pigg, pissjobbigt när du är trött.

En mil var helt tillräckligt igår, vi gjorde en sweet escape och tog små landsvägar hem. Total cykelsträcka blev 4 mil. Jag är glad över är att jag och cykeln går så bra ihop och att mina ben är starka, särskilt i uppförsbacke.

Idag har jag skruvat om mina SPD-pedaler lite så de klickar ur med mindre kraft och ställt om en kloss några millimeter. Tog några varv på parkeringen och måste ha sett allmänt mongo ut men jag hoppas att det ska göra skillnad för hur det känns när jag klickar i och ur fötterna.



Peppad för att cykla iväg, upptäckt av nya ställen och blåbärsdopning. Alla bilder är tagna av Patrick. 

En reaktion på ”Bankerydsleden

Kommentera

