Strömsberg

Hur underbart är det inte att ha finaste skogen med stigar, vandringsleder, öppna fält och fina hus endast 4 km hemifrån? Saker som jag inte hade upptäckt om det inte vore för cykeln. Det ska bli min ”hemmaskog”, nära och bra!
Idag hittade jag rätt på 6 km slingan och var modig i skogen. Det kan låta löjligt men innan har jag fjantat lite, klickat ur ena foten, inte velat cykla i lera eller över rötter. Idag var dagen då det stämde lite mer. Jag vågade, jag tryckte på och jag susade fram(haha kändes det som iallafall). Rötter är inte så farligt, det är ju bara att cykla på. Lera också. Kom till och med över mindre träd (tänkt små smala) som låg över stigen.
Svettig och varm irriterade jag mig på att det helt plötsligt kom trappor på stigen och på stigningar som kom för plötsligt så jag inte var med på dom. Bättre lycka nästa gång, för fler gånger i skogen kring Strömsberg blir det absolut!20120802-233530.jpg20120802-233547.jpg20120802-233602.jpg

Kommentera

