Regniga mil och sadelhöjd

Igår var jag toktrött efter jobbet och slocknade 20.45 trots 30 minuters tupplur på eftermiddagen. Idag var jag lite piggare, sov en kvart och gjorde sen en rivstart till cykeln. Från säng till cykel på 8 minuter, helt okej! När jag väl rullade ut cykeln hällregnade det och jag var nära på att vända. Tänkte om och tänkte rätt! Lite regn har väl aldrig skadat. Än är inte regnet så där kallt och rått som det kommer vara i höst så shorts och t-shirt var helt okej cykelutstyrsel. Kändes som om jag hade rätt bra tempo, även upp för Björnebergsvägen. På vägen hem tog jag det lite lugnare, i sällskap med Patrick.

Förra veckan sänkte jag min sadel lite efter en lite obekväm cykeltur. Det gjorde skillnad! Även om det bara var en halv centimeter jag sänkte så kändes det skillnad idag. Jag försökte även tänka på det Elna kommenterade angående att inte hålla så hårt i styret utan låta coren jobba. Det var lätt i början. Jag måste bygga upp en starkare core för att orka med det fullt ut. Men axlarna krånglade mindre den här gången än förra gången så något rätt måste jag ju ha gjort.

Kommentera

