Funktionell träning och core

Igår vågade jag mig in på gymmet efter ett långt uppehåll. Jag trivs egentligen rätt bra där men det har alltid gått i perioder, mycket ibland och mindre ibland. Hittar tillbaka det gör jag dock alltid.
Jag körde en den funktionella övningar och en del med TRX-banden (saknade!). Jag tror stenhårt på såna övningar framför maskiner. I funktionella övningar får du aktivera flera muskler och jobba mycket med corestabiliteten, precis vad jag behöver. Jag satsade också extra på coren igår med övningar som matrix, hipdrop och kroppsågen. Det känns idag… Ordentligt!

Kommentera

