Måndagsrunda med la lepre stanca

I Jönköping finns det ett gäng som cyklar varje måndag. En del av dom har jag lärt känna på twitter och har på skämt sagt att jag skulle komma på runda nr 60… Igår var det dags.
La lepre stanca är ett gäng som kör fart efter kamrat. Alla ska kunna hänga med. Ändå var jag orolig för att ”vara för långsam”. Typiskt tjejigt! Varför kunde jag inte bara tro på att gruppen skulle cykla med mig och tycka jag var ok som jag trots mitt tempo?! Jag var faktiskt nära på att hoppa över cykelturen…
Hur som helst så hängde jag visst med. Jag kände mig till och med stark. Jag pumpade till och med på i de sista backarna. 61 km senare var jag hemma efter att ha cyklat halvvägs till Vaggeryd och tillbaka. La lepre stanca är ett toktrevligt gäng. Jag kommer absolut cykla mer med dom!

3 reaktioner på ”Måndagsrunda med la lepre stanca

  1. Anna! Jag hann väl knappt mer än säga hej till dig innan det blev delning av grupper; det var synd hade gärna pratat lite mer men det få bli inäst jag är hemma och cyklar med er helt enkelt. Bra kört, kul att du hade lite extra att ge i de sista backarna!

Kommentera

