Vi kom ju iallafall i mål-Blodomloppet 2012

I våras anmälde jag mig med jobbet till Blodomloppet. Då tänkte jag ”äsch jag springer ju 5 km nu, utmaningen är 10km!” och hoppade på tåget. Sen kom livet, en olycka och en sommar mellan. Jag kan räkna sommarens löppass på en tumme… Inte så mycket att skryta med!
Igår funderade jag både på att skita i att springa överhuvudtaget och att springa en bit och sen hoppa av. Det är konstigt att mitt huvud inte tror mer på mig själv!
Pallade mig till start, möte upp studiekamraten och numera kollegan som jag bestämt mysjogg ihop med. Vi fick vänta lite på starten på grund av någon trafikstockning och ännu mer av den varan blev det efter starten. Banan går över en smal bro och när alla vill över blev det lite Vasalopps-kaos (nej har aldrig åkt vasaloppet). Vidare upp via A6 mot ekhagen och jag funderade fortfarande på att hoppa av men när vi passerade 4 km-skylten tyckte jag det gick rätt bra. Bara ett varv kvar runt rocksjön. Vid 6 km var mina ben tunga men efter lite vatten piggnade jag till och kunde öka steget lite. Märkte att kompisen sackade lite efter och försökte vänta in men pigga ben ville lite mer så vid 8 km beslutade jag mig att låta benen bestämma. Kom i mål på en hyfsad tid med tanke på träningsmängden och är nöjd med att jag orkade 10 km och att kroppen mår så bra som den gör såhär dagen efter.
Blodomloppet är ett bra arrangemang men skulle något ändras så är det att dra om starten, bron kanske kan komma på slutet istället? Även att be de som går att hålla till höger skulle underlätta så vi som vill springa inte behöver köra slalom runt dom.
Hmm kanske borde börja springa mer igen, gick ju rätt bra igår!

En reaktion på ”Vi kom ju iallafall i mål-Blodomloppet 2012

Kommentera

