Helg, snor och mackor

Jag visste att den skulle komma, förkylningen. Alla blir förkylda på hösten och särskilt vi som jobbar med barn. Jag har känt av halsen i drygt en vecka, senaste dagarna har jag varit superseg och mycket riktigt så bröt det ut tillsist. Halsont, halsont och snor. Snälla kropp se till att bli frisk nu! 

Jag har tagit det medvetet superlugnt i helgen. Lite småärenden, garderobsrensning och massa vila. Tyvärr känns det inte mycket bättre såhär på söndagkvällen men jag hoppas att en natts sömn gör att det vänder. 

I helgen har jag ätit mackor. Det sker typ aldrig. Men surdegsbröd från grannbageriet kunde jag inte motstå. Även om jag känner att min kropp inte mår toppen av det så är det gott ibland.
BildBild
 Surdegsbröd med gårdagens tomatsalsa och god ost. Nedersta bilden visar mitt senaste beroende: äppleskivor med jordnötssmör, detta lyxigt nog homemade. 

Kommentera

