Vätternrundan 2013 eller Det blir inte alltid som man tänkt sig

I flera veckor (ungefär halva min cykelkarriär) har jag gått och funderat på Vätternrundan. Hur svårt kan det vara? Det är ju ”bara” 30 mil! Jag har våndats över kompisar att cykla med, startgrupper och träningspass. Tillsist bestämde jag mig för att köpa en plats när dom släpps, den går ju alltid att sälja om det skulle skita sig helt. I samma ögonblick annonserade underbara La lepre stanca att det var möjligt att cykla med dom. Tjoho! Äntligen svaret på alla mina frågor. Jag bestämde mig! Nu kör vi! 
Känner du till känslan när du länge gått och funderat över något och äntligen bestämt dig och du känner att ”yes det här, det kommer bli bra!”. Så kände jag, i ett helt dygn.. Sen kom smällen! Fina lillasyster tar studenten samma dag och eftersom jag (självklart samma dag) också har skolavslutning med min första klass och mina första elever är dagen redan stressig som den är. Jag är redan ledsen över att missa syrrans utspring och tänker ge henne all min uppmärksamhet så fort jag kommer till Västervik. Därför står jag över Vätternrundan den här gång. Visst det hade varit möjligt att vara i Motala 03.00 för start men det blir alldeles för stressigt.
Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Det fanns nog en mening med det här också. Fast just nu känner jag mig lite tom, inga målsättningar i sikte än. Jag får satsa på andra lopp men just nu vet jag inte vad. Har du kört något fin?

En reaktion på ”Vätternrundan 2013 eller Det blir inte alltid som man tänkt sig

  1. Du får boka in Sommen runt i Maj… (den 27de eller något tror jag) där avverkas 127km på vackra och kuperade vägar. Det är synd att du missar Vättern, men jag förstår dig! Du hade fixat den galant!

Kommentera

