Måndagsrunda nr 3

I helgen släppte äntligen förkylningen och i går kände jag mig tillräckligt stark för att hänga med la lepre stanca på måndagsrundan.

Vi samlades som vanligt uppe på Mariebo och delades in i snabb grupp och mindre snabb grupp. Gissa vilken jag körde med! Nej, det var ingen speed på benen igår och inte så mycket power heller. Shit vad jag fick slita! Den där förkylningen och två veckors ofrivillig vila hade gjort sitt mot min stackars kropp. Psyket var heller inte på topp och när vi rullade in i Taberg var jag nära på att bryta. Samtidigt kändes det lite pinsamt så jag cyklade på, fick några peppande ord av Alex (tack!) och helt plötsligt var orken tillbaka. Äntligen fattade kroppen vad vi höll på med! Vägen ner till Bratteborg kändes lätt, för att inte tala om lättrullade gamla E4:an. Jag kom hem efter sköna 62 km, lagom trött och nöjd.

20120911-071238.jpg
Till nästa gång ska jag planera mina måndagar bättre. På 35 minuter hann jag äta middag, pumpa däck, byta om och fixa allt inför cyklingen.

En reaktion på ”Måndagsrunda nr 3

Kommentera

