Cykelvasan 2013

Jag knep en plats! En av det åtråvärda 12000 platserna i cykelvasan 2013. 12000 startplatser som tog slut på 27 minuter. Det är snabbt! Ser vi en cykelboom?

Nu ska jag alltså cykla den klassiska vasaloppssträckan mellan Sälen och Mora. 9 mil grusväg. Det kan bli skoj! Jag gav mig själv startplatsen i förtidig födelsedagspresent och om någon vill sponsra ytterligare så står en ny MTB högt på listan. Den jag har nu är lånad och 2 storlekar för stor för mig. Jag tar gärna emot tips på prisvärda MTB eller tips på vad jag ska tänka på när jag köper. Står i valet mellan 26a eller 29a, båda har sina fördelar. Jag ska spara pengar och provcykla lite men det är alltid ett plus att veta åt vilket håll (åt vilken cykel) man strävar.

T
idigare i somras, första riktiga MTB-turen på Bankerydsleden.

2 reaktioner på ”Cykelvasan 2013

Kommentera

