Tillbaka på banan

Att jag har varit sjuk nästan hela september har varit kämpigt. Jag har missat min favoritmånad när det fortfarande är varmt men börjar bli lite krispigt och mörkt. Dessutom hade jag som nybörjarcyklist missat en hel månad med ”vad ska jag ha på mig”-lärdomar. Jag fick ett par benvärmare i födelsedagspresent men har ännu inte hämtat ut dom. Igår under första MTB-turen körde jag löptights, cykelbyxor, merinoullströja och cykeltröja. Helt okej faktiskt!
Turen då? Jo jag latade (eller var innovativ och tuff) mig och tog bilen med cykelställ till IKHP. Väl där irrade jag omkring på lite stigar och testade min förmåga. Oftast fegade jag ur men ibland blev jag riktigt impad av mig själv! Bland annat körde jag en del av en tävling de hade för ett tag sen men körde kanske fel och hamnade i världens rotigaste skog. Tillbaka på något elljusspår och sen in i skogen igen. Oj här går ju visst 5 km-spåret! Det kör vi! 5an var lättkörd och skoj. Bara något ställe med lite mycket lera på. Överlag var IKHP rätt blött men inte lerigt. Det har säkert med skogen eller marken eller uppsugningsförmågan att göra. Strömsholm blir iallafall mycket mer lerigt.

Lärdom: kör på! Fega inte!
Antal vurpor: 1 men ganska många fotisättningar
Antal andra motionärer: 2 1/2
Bästa: skotvätt som blev cykeltvätt

20120928-073122.jpg

20120928-073145.jpg

20120928-073209.jpg

Kommentera

