Tillbaka bland måndagsrundorna

Igår var det dags igen efter typ längsta sjukuppehållet ever. Jag var peppad även om vädret inte var så peppande. Det såg jämngrått och kallt ut men det var egentligen jämngrått och kvavt. Jag hade typ glömt hur landsvägscykling gick till och ägnade lång tid att rota igenom hela lägenheten efter rätt prylar. Eftersom vädret var lite halvkasst också var det svårt att bestämma sig.

Väl iväg blev vi 4 personer varav två riktigt starka. Tänkt bara att ”nu kommer jag få slita”. Jo då slet gjorde jag, särskilt uppför (inte min bästa sida!!) men vi höll ändå hyffsat tempo igenom. Väl hemma frös jag ihjäl även om jag hade lagom temperatur under hela turen. För lite kläder? För lite energi?

Lärdom: försök inte snyta dig i uppförsbacke
Fråga: blir alla så kalla efter en tur?! Jag håller alltid på att frysa ihjäl när jag kommer hem
Behöver nog: skoöverdrag och bekvämare

2 reaktioner på ”Tillbaka bland måndagsrundorna

  1. Vad hade du på dig? Som vanligt är det ju lager på lager som gäller. Plagg med floss och Windstopper-funktioner brukar hjälpa. Skoöverdrag, ja definitivt!

Kommentera

