Mörkerlöpning och pannlampor

Häromkvällen fick jag när jag var trött och egentligen ville slappa på soffan gav jag mig istället ut och sprang. Eller egentligen var det nog mer joggning men jag tycker det låter proffsigare att springa så jag springer i långsamt tempo. Hur som helst pluggade jag i lurarna, på med pannlampan och gav mig iväg. Sprang över spångarna runt rocksjön i totalt beckmörker (eller så mörkt som det kan bli i stan) med pannlampa. Att springa med pannlampa är speciellt, lite läskigt men samtidigt gillar jag känslan av en upplyst väg och bara mig själv. Precis det behövde jag när jag sprang häromdagen, en stunds egentid. Körde lite intervaller mellan lyktstolpar, lite utfall, jämfotahopp och några armhävningar när jag kände för det. Kom hem en stund senare (ingen aning om tid, sprang utan klocka) och mycket piggare.

20121019-071456.jpg
Jag fick en fråga om pannlampor och här springer jag med en tikka från petzl med rätt dåligt batteri. Den är liten och smidig med ett skönt pannband. Har också en myolight från samma märke (utgått?) som är en superlampa om jag vill ha mer ljus eller se längre.

Kommentera

