Wåffelcross-träning

 

 

 

I Jönköping finns det just nu en tävling (mest på skoj, lite på allvar) som heter Wåffelcrossen. Enkelt sagt går den ut på att åka så många varv du vill och orkar på 40 minuter. Banan går uppför och nerför, med hinder du måste hoppa över och backar du måste springa upp för.  I söndags var vi och kollade in tävlingen och idag provcyklade jag banan. Ojsan hoppsan var jobbigt det var! Jag övade på att hoppas av cykeln snyggt (viktigt!) och låtsades att det fanns hinder jag var tvungen att hoppa över. Jag såg säkert inte klok ut men som tur var mötte jag inte så många längs banan. Värre blir det ju på söndag om jag väljer att ställa upp… Mina hjärnspöken kommer direkt och säger att jag inte vill vara sämst, inte vill göra bort mig eller vara i vägen för andra som vill cykla snabbt. Samtidigt skulle jag vilja prova. Det är ju lika bra att ta tjuren vid hornen och satsa. Fast sen läste jag att det skulle regna 25 mm på söndag… Jag lär nog hinna ändra mig 10 000 gånger innan det är dags för start. 
  
Mycket folk som startade, en bit längs banan och springhinder. Spännande värre! 

4 reaktioner på ”Wåffelcross-träning

  1. Klart du ska ställa upp på Söndag!!
    Finns ingen träning som är lika bra och dessutom rolig.
    Dessutom kolliderar denna helgen med SM som gör att dom tre snabbaste kommer inte vara på plats. Detta betyder lugnare tempo. Självklart är du inte ivägen, wåfflan är till för absolut alla och kanske särskilt dom som inte prövat gemensam start och ett tävlingsmoment.
    Hoppas på att ses på Söndag.
    Med vänlig hälsning, Victor Team ÖsterCykel.

  2. Klart du ska vara med!
    Lovar att du inte kommer vara ivägen eller få känslan av att vara det.
    Wåfflan är till för just sånt här, folk med mindre tävlings vana eller ingen alls som ändå vill prova att starta gemensamt under tävlingslika former.
    Ang vädret kommer du inte märka något av det under loppet ändå, finns så mkt annat att fokusera på.
    Varmt välkommen på söndag!!
    Med vänlig hälsning, Victor Team ÖsterCykel

Kommentera

