Wåffelträning med Team Öster cykel

Sen jag körde i onsdags har jag bara blivit mer pepp på start på söndag. Idag visste jag att  dom ansvariga skulle vara där och köra ett par varv så jag pallade mig däråt för lite experttips. Väl på banan såg jag inte en enda cykel men tänkte att jag tutar väl på ett par varv iallafall. Ganska snabbt blev jag omkörd av Victor från Team Öster cykel som är Wåffel-ansvarig och upptäckte att Tommy låg lite bakom han med. Genast blev jag lite extra pressad när grabbarna körde snabbvarv. Jag försökte hålla mitt tempo och inte stressa i onödan.

Väl uppe vid start körde grabbarna ett lugnt varv med mig och en annan kille som också var ny (sorry att jag inte uppfattade ditt namn!). Ett lugnt varv var väl att ta i, lugnt i deras tempo men på gränsen i mitt. Sen följde ett snabbt varv och ett till lugnt varv. Jag höll nog rätt jämna varvtider och kände mest på banan utan att stressa i onödan. Genast känner jag mig lite säkrare på bansträckningen och på att hoppa på och av cykeln. Det var/är lärorikt att se andra köra framför. Tack för att ni svarade på mina frågor och för kaffe på slutet.

Så då blir det start imorgon! Just när jag skriver detta inlägget känner jag mig supernervös men ska försöka tänka positivt och bara köra mitt race. Mest pirrig är jag över hopphindret som jag får för mig är alldeles för högt.

Mjölksyra? Oh yes!! 

Kommentera

