Söktermer och länkkärlek

Jag tycker det är lite roligt att se vilka söktermer som fått er att hitta hit. Det har varit mycket fryst banan, trx och kokosbollar paleostyle. Här kommer lite mina favoriter.

Jag fryser fortfarande in banan. Förra veckan gjorde jag både smoothie och bananglass med det. Lika praktiskt varje gång och ett av mina all time high-sökord. Är bananen brun och äcklig? Lägg den i frysen så kan du använda den till någon annat istället för att kasta.

TRX är fortfarande en favorit. Jag äger ju en egen och det är nästan den bästa investeringen jag gjort (dator och cykel står också högt). Tidigare togs den med till lekparker eller utegym. Numera hängs den mest i dörren hemma.

Morgonträning hemma hos mamma.

Här kommer en favoritsöndagsfrukost som fortfarande går varm hemma hos oss. Jag hittade receptet hos Träningsglädje och har sen använt det flera gånger.
Annars går jordnötssmör varmt här hemma just nu. Både som ”jag orkar inte äta frukost, jag tar en sked jordnötsmör” och som mellanmål. Numera köper jag inte för jag insåg att det är busenkelt att göra själv. En påse jordnötter, en mixer och lite flingsalt. Mixa länge! Jättelänge! Och vill du ha lite crunchy så mixa lite först, lägg åt sidan och lägg i på slutet igen. Bra med energi och fetter på samma gång.
En lite återupptäckt grej är kesoplättar. Det gjordes mycket förr (tänkt 2009-2010) och sen hade jag glömt bort det tills i höstas när jag hittade receptet på en blogg.

Mössan då? Som jag bloggade om härromdagen och som flera har sökt efter. Just nu hittar jag inte min egen men det är en Nike jag har och den kom i sett med ett par tunna sköna hanskar som också används flitigt. Mössan fungerar också utmärkt att ha under hjälmen när man cyklar.. om jag nu bara hittar min någonstans.

Kommentera

