Ett hemmagym värt sin vikt i bly

Jag såg ett klipp hos Lofsan som kombinerade styrketräning med pulsträning. Jag var nära att ge mig iväg till gymmet men insåg att jag lika gärna kunde sätta ihop ett pass hemma. Jag valde att köra samma pulshöjare till en styrkeövning och sen byta emellan till skillnad från Lofsan som rekommenderade att växla mellan 3 pulshöjare mellan varje set. Jag vet inte riktigt om det spelar någon jätteroll, svettigt blev det iallafall.

  • Hopprep som uppvärmning
  • Knäböj+burpees
  • Rodd+saxhopp
  • Snöstjärnan+burpees
  • Backflyes+magrotation
  • Plankan

Jag har investerat i en del hemmatränings-grejer. Det är guld värt! Yogamatta, hopprep, TRX-band (kolla blocket!), flugvikter till rehab och en kettlebell. Inte varje gym som har levande ljus. Eller en katt som söker lite gos när plankan utförs. 

 

 

Kommentera

