Stolt, nöjd och tjock

Det har varit rätt mycket skriverier kring en viss bloggares kritiska inlägg mot SATS nya reklam. Det fantastiska (läs ironin) är att Zytomierska tycker att det är hemskt att en gymkedja väljer att marknadsföra sig med den bilden och att Josephine borde ha uppnått mer efter 13 års medlemskap. Hmm jo… men om hon inte vill det då? Om hon tränar för att vara glad och nöjd och stark i sin vardag? Ifall vikten inte spelar någon roll? Kan vi inte bara vara nöjda med att hon träna, att risken för eventuella följdsjukdomar minskar och att hon är välkommen på SATS oavsett hur hon ser ut och vad hon vill uppnå?! Som försvar har Zytomierska sagt att detta inte är ett sunt utseende och att de omöjligt någonsin kan ha varit det. Jag blir trött på denna utseende fixering.

Nedan följer nakenchock, passa er!


Printscreen från Zytomierskas blogg och den omnämnda reklamen med stolta Josephine.
 
Marilyn Monroe 1962 och Sport Illustrated Swimsuit issue 2012.
Me, myself and I igår kväll efter (eller under) träningen. Jag tränar för att ha en kropp som fungerar, som är stark och stolt. Jag kommer aldrig bli smalast, det ligger inte i min kroppsform med breda höfter och axlar men däremot har jag lätt för att bli stark och det är jag stolt över. Och då har jag tränat i 10 år, vet precis hur min kropp fungerar och vad som gör den glad. Träning är en sån sak! Och min idealvikt är inte 55 kg…

2 reaktioner på ”Stolt, nöjd och tjock

Kommentera

