Det här med frukost

Jag har alltid ätit frukost. Varit en sån som behöver frukost för att komma igång. En sån som älskar frukost. Som kan sitta i timmar och äta, snacka, ta en kaffe till. Jag äter sällan mackor eller klassisk musli men gärna yoghurt med bär. I mitten av oktober hände något. Jag vaknade och hade inte alls någon lust att äta. Tanken på en tallrik med yoghurt gav mig nästan kväljningar. Jag stoppade i mig två ägg, en kopp kaffe med en tesked kokosolja i och ibland en frukt. That´s it!

Kokosolja tänker du nog nu. Jag läste om det på olika bloggar och det är ett rätt effektivt sätt för att bli mätt. Klassiskt LCHF-tips kanske vi kan kalla det. Nu följer jag ju ingen diet men fattade ju att jag måste få i mig energi så kokosolja fick det bli. Googla om du vill veta mer.

Nu har jag kastat om frukosten lite. En fruktsallad, ägg och en kopp kaffe är det jag får i mig. Då får det vara så. Jag tänker inte tvinga i mig något och jag litar på min kropp att det signalerar om något skulle bli fel. Jag håller mig mätt tills det att jobbet serverar lunch och har faktiskt känt att jag har mycket energi på eftermiddag/kvällen under veckan.

Lördag morgon: ett halvt äpple, en halv mango och två kiwi plus några valnötter, två ägg och kaffe. 

Vad äter du till frukost?

Lämna en kommentar